GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE

 

Kto może głosować

Głosować może każdy mieszkaniec Gminy Police (tak samo jak w przypadku złożenia wniosku nie liczy się meldunek, a adres zamieszkania), który w dniu głosowania ma skończone 13 lat. Tak samo jak w przypadku składania wniosku, oraz jego poparcia głosować może osoba młodsza, ale w jej imieniu na karcie musi podpisać się opiekun prawny.

Jak i kiedy odbywa się głosowanie

Głosowanie odbywa się od 25 września do 13 października 2017 roku. Każdy chętny może złożyć jedną kartę do głosowania, którą należy dokładnie wypełnić. Na karcie należy postawić dowolną ilość krzyżyków obok wybranych zadań, które głosujący uważa za warte realizacji. Niezależnie od miejsca zamieszkania każdy będzie mógł oddać głos na dowolne projekty czy to miejskie czy sołeckie.

Należy także wypełnić dane głosującego – podać imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz zaznaczyć czy głosująca osoba skończyła 13 lat. Należy również podpisać oświadczenie znajdujące się na dole karty do głosowania. Karty, które nie będą zawierały wszystkich powyższych informacji będą kartami nieważnymi.

Jeżeli głosująca osoba ma mniej niż 13 lat jej opiekun prawny musi także wypełnić odpowiednie pola na karcie.

W bieżącej edycji kartę będzie można oddać osobiście w Urzędzie Miejskim w Policach oraz w trakcie dyżurów w radach osiedlowych i świetlicach sołeckich. Jedna osoba będzie mogła oddać tylko jedną kartę do głosowania okazując dowód tożsamości.

Przed głosowaniem, na stronie internetowej zostaną podane do publicznej wiadomości miejsca oraz godziny dyżurów.

Ponadto kartę można wysłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Policach (w tym przypadku liczy się data, kiedy karta dotrze do Urzędu) lub przesłać skan albo zdjęcie karty na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Wysyłając kartę do głosowania należy pamiętać o tym, że w kopercie lub jednej wiadomości (z jednego adresu e-mail) może znajdować się tylko jedna karta. W przypadku gdy załączonych kart będzie więcej, wszystkie zostaną uznane za nieważne.

W chwili rozpoczęcia głosowania na stronie internetowej budżetu obywatelskiego pojawi się aktywny formularz, który umożliwi głosowanie bez wypełniania karty papierowej. Instrukcja wypełniania formularza będzie dostępna na stronie internetowej budżetu obywatelskiego.

 



 

 

 

TERMINY

1 maja – 16 lipca 2017 r.
– składanie wniosków z propozycjami zadań,

17 lipca – 10 września 2017 r.
– weryfikacja złożonych wniosków przez Zespół ds. budżetu obywatelskiego,

11 września 2017 r.
– najpóźniejszy termin ogłoszenia regulaminu losowania miejsc na karcie do głosowania oraz udostępnienia protokołu z weryfikacji zadań,

18 września 2017 r.
– najpóźniejszy termin publicznego losowania miejsc na karcie do głosowania,

25 września - 13 października 2017 r.
– głosowanie,

20 października 2017 r.
– ogłoszenie wyników głosowania.