w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego na 2017 rok.

Na podstawie art. 5a ust. 1 w związku z art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 poz. 1515 ze zm.) oraz § 3 uchwały Nr XXI/149/2012 Rady Miejskiej w Policach z dnia 26 czerwca 2012 roku w sprawie zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Police zarządzam, co następuje:

Czytaj więcej...

Na podstawie zarządzenia Nr 27/2016 Burmistrza Polic z dnia 19 stycznia 2016 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2017 rok w dniach od 20 stycznia do 3 lutego 2016 r. zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2017 rok.

W konsultacjach uczestniczył 1 mieszkaniec oraz Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego w Policach.

Zgłoszone zostały następujące propozycje do konsultowanego zarządzenia:

Czytaj więcej...

1 marca ruszy II edycja Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Korzystając z doświadczeń pierwszej edycji chcielibyśmy wprowadzić kilka zmian w regulaminie budżetu obywatelskiego na rok 2017. Zgodnie z zeszłoroczną procedurą chcielibyśmy, aby o zmienionym regulaminie wypowiedzieli się mieszkańcy gminy. W związku z tym, od 20 stycznia do 3 lutego zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2017. Dokumenty dotyczące ogłoszenia konsultacji znajdują się poniżej:

Czytaj więcej...

29 czerwca br. zakończyło się głosowanie na zgłoszone i zweryfikowane projekty do budżetu obywatelskiego na rok 2016. Mieszkańcy Polic mogli oddać swój głos na jeden z 36 projektów. W ciągu głosowania, które trwało od 15 czerwca br. oddano łącznie 8.390 głosów, z czego 194 głosy były nieważne. Zgodnie z §4 ust. 8 regulaminu budżetu obywatelskiego Gminy Police, który jest załącznikiem do Zarządzenia Nr 18/2015 Burmistrza Polic z dnia 16 stycznia 2015 roku w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących budżetu obywatelskiego na 2016 rok po przeliczeniu oddanych głosów ustalono ranking propozycji zadań w kolejności od zadania, które otrzymało największą ilość głosów.

Czytaj więcej...

Ogłoszenie wyników głosowania - 7 lipca 2015 r.

W związku z sygnałami od głosujących na projekty zgłoszone do Polickiego Budżetu Obywatelskiego o braku potwierdzenia e-mailem oddania głosu informujemy, że trwają prace nad przywróceniem tej funkcjonalności. Jednakże wszystkie głosy, które zostały oddane przez formularz internetowy zostały zapisane i są ważne.

Już od dziś, od godz. 8.00 można oddawać swoje głosy na jeden z 36 projektów zgłoszonych do Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Głosować można wypełniając kartę do głosowania i wrzucając ją do jednej z urn ustawionych w Policach, wysyłając skan lub zdjęcie obu stron karty na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub wysyłając kartę pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Policach. Ponadto można głosować przez aktywny formularz na stronie internetowej Polickiego Budżetu Obywatelskiego pod adresem www.bo.police.pl/glosowanie

Każdy mieszkaniec gminy, który w dniach głosowania kończy 16 lat, może oddać dokładnie jeden głos. W przypadku gdy odda głos więcej razy wszystkie jego wybory będą nieważne. Należy również pamiętać o tym aby wypełnić wszystkie dane wymagane na karcie oraz formularzu, w przypadku gdy karta zostanie niewypełniona głos także będzie nieważny.

Głosować można do północy 29 czerwca br.

Urny, do których można wrzucać wypełnione karty ustawione są w:

  • Urzędzie Miejskim w Policach, ul. Stefana Batorego 3,
  • Miejskim Ośrodku Kultury w Policach przy ul. Siedleckiej 1a
  • Ośrodku Sportu i Rekreacji w Policach przy ul. Piaskowej 97.

Karty do głosowania do pobrania: DOCDOCXPDF 

Wczoraj Zespół ds. Polickiego Budżetu Obywatelskiego przyjął protokół z weryfikacji i opiniowania wniosków z propozycjami zadań. Z 46 wniosków, które wpłynęły w trakcie naboru, ze względu na braki formalne 9 wniosków odrzucono. Ponadto, ze względu na to, że dwa wnioski były tożsame, za zgodą ich autorów ustalono, iż głosowanie będzie odbywało się na jeden z nich – ten o wyższym koszcie szacunkowym. Łącznie policzanie będą mogli oddać swój głos na jeden z 36 projektów.

Wszystkie wnioski można pobrać na stronie /www.bo.police.pl/wnioski.html, natomiast protokół zespołu z weryfikacji i opiniowania wniosków jest dostępny do pobrania - pobierz PDF

Głosowanie na zakwalifikowane wnioski odbędzie się od 15 do 29 czerwca 2015 r. 

Zakończył się nabór wniosków do Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Termin minął 30 kwietnia. Mieszkańcy zgłosili aż 46 projektów, z czego aż 33 – w ciągu ostatnich czterech dni. Teraz wnioski będą weryfikowane przez zespół ds. Budżetu Obywatelskiego. Protokoły z ich weryfikacji zostaną udostępnione  mieszkańcom najpóźniej 5 czerwca br.

Od 15  do 29 czerwca będzie można głosować na wybrany wniosek. Wyniki poznamy 7 lipca 2015 r.

18 marca odbyło się pierwsze posiedzenie Zespołu ds. budżetu obywatelskiego. W jego trakcie wybrano przewodniczącego, którym został Jakub Pisański oraz opracowano zasady oceny formalnej wniosków i sposób opiniowania projektów przez Zespół. Zgodnie z zarządzeniem burmistrza w  skład zespołu wchodzą:

1) Jakub Pisański – zastępca burmistrza Polic,
2) Janusz Zagórski – skarbnik Gminy Police,
3) Agnieszka Komor – sekretarz Gminy,
4) Aneta Soprych – naczelnik wydziału rozwoju i funduszy pomocowych,
5) Krzysztof Kuśnierz – naczelnik wydziału techniczno-inwestycyjnego,
6) Maciej Usewicz – zastępca naczelnika wydziału organizacyjno-prawnego,
7) Elżbieta Jaźwińska – radna Rady Miejskiej w Policach,
8) Wiesław Gaweł – radny Rady Miejskiej w Policach,
9) Krystian Kowalewski - radny Rady Miejskiej w Policach,

Informujemy ponadto, że do dnia dzisiejszego wpłynął jeden wniosek z projektem do Polickiego Budżetu Obywatelskiego.



 

 

 

TERMINY

2 lipca – 14 września 2018 r.
– składanie wniosków z propozycjami zadań,

 

15 września – 31 października 2018 r.
– weryfikacja złożonych wniosków przez Zespół ds. budżetu obywatelskiego,

 

1 listopada 2018 r.
– najpóźniejszy termin ogłoszenia regulaminu losowania miejsc na karcie do głosowania oraz udostępnienia protokołu z weryfikacji zadań,

 

8 listopada 2018 r.
– najpóźniejszy termin publicznego losowania miejsc na karcie do głosowania,

 

15 listopada - 1 grudnia 2018 r.
- głosowanie,

 

10 grudnia 2018 r.
– ogłoszenie wyników głosowania.