W lipcu chcemy rozpocząć IV edycję Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Korzystając z doświadczeń poprzednich edycji wprowadzamy kilka zmian w regulaminie budżetu obywatelskiego na rok 2019. Zgodnie z coroczną procedurą chcielibyśmy, aby o zmienionym regulaminie wypowiedzieli się mieszkańcy gminy. W związku z tym od 14 do 30 maja 2018 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2019.

Dokumenty dotyczące ogłoszenia konsultacji znajdują się poniżej:

Zarządzenie Nr 105/2018 Burmistrza Polic z dnia 11 maja 2018 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących sposobu konsultowania budżetu obywatelskiego na 2019 rok

Wszelkie uwagi dotyczące IV edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego należy przesyłać do 30 maja br. na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub można składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3.

Najważniejszą zmianą tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego jest zwiększenie kwot łącznej sumy do dyspozycji na projekty do 1.300.000 zł – z tego 1.000.000 zł na projekty dotyczące miasta i 300.000 zł na zadania realizowane na terenie sołectw.

Zmieniają się także proponowane terminy poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:

  • zgłaszanie projektów – 1 lipca – 14 września,
  • weryfikacja projektów – 15 września – 30 października,
  • ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – 31 października,
  • głosowanie – 15 listopada – 1 grudnia,
  • ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 grudnia.

Dodatkowo w regulaminie dodano punkt mówiący o tym, że wypełniony wniosek musi zawierać wszystkie obowiązkowe wymienione w nim załączniki – w innym wypadku jest niepoprawny formalnie. Obowiązkowymi załącznikami w tej edycji będą:

  • lista z podpisami co najmniej 15 mieszkańców gminy Police popierających zadanie oraz
  • dokumenty potwierdzające szacunkowy kosztorys.

Jeżeli zgłaszane przedsięwzięcie mieści się w kategorii projektu budowlanego, remontowego, instalacyjnego (np. budowa chodnika, drogi, instalacja placu zabaw, siłowni plenerowej itp.) to wtedy dodatkowo należy załączyć:

  • zdjęcie(zdjęcia) dotyczące zgłaszanego zadania,
  • mapa z zaznaczeniem lokalizacji zgłaszanego zadania.

W samym wniosku zgłoszeniowym uszczegółowiono sposób w jaki należy sporządzać szacunkowy kosztorys. W tej edycji do wniosku należy dołączyć dokumenty związane z przeprowadzonym rozeznaniem cenowym (np. ze stron internetowych), kosztorys inwestorski lub potwierdzenie odpowiedniego wydziału Urzędu Miejskiego w Policach, że przedstawiane szacunkowe koszty są wykonane prawidłowo.

 



 

 

 

TERMINY

1 maja – 16 lipca 2017 r.
– składanie wniosków z propozycjami zadań,

17 lipca – 10 września 2017 r.
– weryfikacja złożonych wniosków przez Zespół ds. budżetu obywatelskiego,

11 września 2017 r.
– najpóźniejszy termin ogłoszenia regulaminu losowania miejsc na karcie do głosowania oraz udostępnienia protokołu z weryfikacji zadań,

18 września 2017 r.
– najpóźniejszy termin publicznego losowania miejsc na karcie do głosowania,

25 września - 13 października 2017 r.
– głosowanie,

20 października 2017 r.
– ogłoszenie wyników głosowania.